آزاد سرور

وبلاگ اطلاع رسانی هاستینگ آزاد سرور

آزاد سرور

وبلاگ اطلاع رسانی هاستینگ آزاد سرور

ddos چیست؟

جمعه, ۶ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۱۵ ب.ظ

یکی از خطرناک‌ترین و گسترده‌ترین حملات و تهدیدات اینترنتی اختصاص به حملات DDoS (Distributed Denial of Service) دارد. حتی با وجود گسترده و متنوع شدن حملات اینترنتی و سوق یافتن حملات به سوی تهدیدهای سازمان ‌یافته و سلسله ‌مراتبی با هدف‌ های کاملاً آشکار ، باز هم آمار و ارقام از برتری حملات DDoS خبر می‌دهد و به‌نظر می‌رسد هنوز این نوع حملات را باید خطرناک‌ترین نوع تهدیدهای اینترنتی به شمار آورد.


حملات مرگ‌آسا


DDoS گونه‌ای از حملات هستند که باعث از کار افتادن شبکه، سرور، ‌سایت، مجموعه‌ای از کامپیوترها یا سرویس‌های شرکت ها یا سازمان ها می‌شوند. ساده‌ترین شکل این حملات را می‌توان ارسال تعداد زیاد درخواست برای یک سرور یا ‌سایت در‌نظر گرفت به طوری که آن سرور یا ‌سایت نتواند به این همه درخواست سرویس بدهد و در نتیجه از کار بیفتد. هکرها در دهه‌ 1990 از یک کامپیوتر یا شبکه اقدام به ارسال درخواست‌ها یا بسته‌های ترافیکی برای از کار انداختن سرویس‌ها و سرورها می‌کردند و کمتر در معرض شناسایی یا لو رفتن بودند اما اکنون با پیچیده شدن سیستم‌های امنیتی و ارتقای نرم‌افزاری سرورها و فایروال‌های شبکه و همچنین تغییر ذاتی اینترنت و ترافیک شبکه‌ها نمی‌توان از یک کامپیوتر یا سرور به تنهایی به راه‌اندازی یک حمله DDoS اقدام کرد و به ناچار باید به سراغ چند ده یا چند صد کامپیوتر قربانی دیگر در سراسر اینترنت رفت. به این کامپیوترهای قربانی به‌اصطلاح بات‌نت (Botnet) می‌گویند. کامپیوتر قربانی بدون این‌که بداند و غیرآگاهانه و غیراختیاری در یک حمله DDoS شرکت می‌کند و جزئی از نقشه و طرح حمله می‌شود و جرمی را مرتکب خواهد شد. همچنین، ترافیک شبکه و اینترنت را نیز مصرف کرده است. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند کامپیوترهای خانگی هیچ‌گاه درگیر حملات DDoS نمی‌شوند یا قربانی این‌گونه حملات نیستند اما آمار و ارقام و گزارش‌های مراکز امنیتی خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و اتفاقاً به‌عکس، بیشتر از گذشته کامپیوترهای خانگی در پیش‌برد حملات DDoS و موفقیت هکرها نقش دارند.

  • Azadserver

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی